RSS
Postat in Servicii
ARTICOL 15 comentarii
24/02 2010

Rcs & Rds. Servicii clienti.Provider internet

In articolul urmator, mi`am propus sa va scriu despre ceea ce inseamna Rcs&Rds pentru mine si cu siguranta, pentru multi dintre voi. Am avut internet de la Sc AirBites Srl, o alta catastrofa de firma, dar cu un internet superior actualilor mei provideri. Cum AirBites`ul a fost preluat de catastrofa nr 2 numita Rcs&Rds, automat va trebui sa semnez un contract si cu acestia. Daca la fosta firma aveam un cablu lipit in 3 locuri, acum am acelasi cablu dar netul merge mult mai prost. Placa pe care ti`o impun ei, o stiu pe de rost, si e in felul urmator: ” in momentul in care veti semna un contract cu Rds, si oricum veti fi obligat sa semnati pana la data de 28 Februarie 2010, colegii nostri vor veni si va vor cabla pe infrastructura  noastra, si va va functiona mult mai bine”. Ei nu ma innebuni…de unde si pana unde atata obligativitate din partea mea in a semna cu voi? Asta e primul lucru deranjant, pentru ca eu ca si client nu pot fi obligat sa semnez pe tipurile voastre de abonamente, care difera fata de ce oferea AirBites`ul ( cost – viteza ). Desi in contractul cu vechea firma, este un articol care specifica ca ” sunt de acord cu novarea si transferul obligatiilor unui eventual nou provider”, va aduc la cunostinta ca in acelasi articol mai scrie si ca ” noul provider face preluarea cu absolut toate obligatiile, de o parte si de alta, din actualul contract, inclusiv costul abonamentului”.

Apoi, contractul vostru, un infect de contract, contine atat de multe prostii incat doar un inconstient ar semna cu voi. In primul rand marimea scrisului, nu e cea legala, si ma mir cum de cei de la OPC va permit asa ceva. Din cate stiu eu, legea s`a schimbat, si sunteti obligati sa afisati in contract un scris cu o marime de 10 cel putin, si nu una de 8 cum aveti voi. Dar si aici, treaba e facuta cu cap, pt nu va sta nimeni sa citeasca 14 foi cu un scris de 8, te ia durerea de cap, pt ca te supara ochii si te mai si plictisesti.

Clauza conform careia, daca eu nu va platesc netul luna aceasta, voi aveti dreptul sa mi`l opriti in maxim 2 saptamani din urmatoare luna, mi se pare una corecta si normala. Dar ceea ce nu mi se pare corect si normal, e continuarea clauzei, care spune ca in momentul in care eu revin si doresc reactivarea netului, trebuie sa platesc facturile la net si pe lunile in care eu nu am avut serviciul, fiind suspendat pentru neplata. Si ca sa fie totul complet, pe langa faptul ca platesc niste facturi in plus, mai aveti si o taxa de reconectare de 15 lei. Unde e logica? Daca eu nu mai am internet din luna ianuarie, fiind suspendat, si revin in iunie, ar trebui sa platesc perioada in care eu am avut net plus taxa voastra de reconectare. De ce sa platesc si februarie, martie, aprilie, mai? Adica de ce mai platesc si cei 15 lei, daca voi ma facturati ca si cum eu as avea net, obligandu`ma sa va dau bani pe niste luni in care am fost suspendat in baza voastra de date? Ori eu is eu prost, ori sunteti voi prea siguri de nevoia pe care o au clientii de serviciile voastre. Am avut ocazia sa intalnesc clienti ai lor, care nu mai aveau serviciul din 2007, dar erau facturati inclusiv 2009. In momentul in care acestia s`au dus la un sediu al lor pt a`si contracta un serviciu, si au avut pana acum cativa ani internet/telefonie/televiziune de la ei, si au renuntat, li s`a adus la cunostinta ca au de plata ani intregi in care li s`au emis facturi. Nici nu are importanta daca omul s`a prezentat la voi in 2007 sa faca o reziliere sau nu, nu aveti cum sa facturati un client 2 ani intregi pentru niste servicii de care el nu s`a folosit, si pe care voi oricum i le`ati suspendat.

Viteza de download marca Rcs&Rds e una fenomenala. La un abonament de 5 mg, atunci cand incerc sa trag ceva de pe orice torrent, viteza ar trebui sa fie undeva pana in 640 kb/s. Am surpriza de a constata, ca orice as trage, de oriunde, viteza creste si descreste permanent. In secunda asta e de 200 kb/s, secunda urmatoare ai doar 10 kb/s, si tot asa. De aici pot sa trag concluzia ca e un internet foarte bun, iesit din comun as zice. Dar nu conteaza, aveti o scuza, ” nu aveti contract/abonament cu viteza garantata”.

Sa mai spun oare ca in marea majoritate a interventiilor, in urma sesizarilor clientilor, se fac in cel putin 2 saptamani? Chestia e ca din treaba asta singurul afectat iese omul, pentru ca tu factura oricum o platesti in totalitate. Daca la AirBites aveai o clauza in care ei se obligau sa`ti furnizeze serviciul cel putin 85% din luna, in caz contrar se recalcula factura, la Rds&Rcs asa ceva nu exista.

In oferta lor am avut surpriza sa constat ca sunt 3 luni gratuite, logic ca m`am mirat. Dar de fapt, acele 3 luni pornesc din momentul semnarii contractului si nu din momentul in care aveti serviciul instalat. Cu alte cuvinte, un client face contractul azi, iar de obicei, instalarea se face dupa 1-2 luni, chiar si 3. Astfel, ma indoiesc ca a existat vreodata un client ce a beneficiat de cele 3 luni gratuite.

O alta surpriza din partea lor pentru noi e faptul ca prin contractul respectiv de prestari servicii, ei isi rezerva dreptul de a modifica contractul in orice fel doresc. Astfel, mie personal mi`au schimbat pretul abonamentului la tv, marindu`l, automat n`au uitat sa scoata si niste posturi tv, care nu erau garantate, iar cei care aveau telefonie au avut placuta surpriza de a observa ca din abonamentul la telefonie le`au fost scoase minutele nationale, dar pretul a ramas acelasi. Cum ii posibil sa`ti iei un anumit tip de abonament la telefonie, sa dai X bani, sa ai X minute incluse, in retea ori nationale, si sa ramai dupa cateva luni fara minute, dar cu aceeasi bani platiti pe abonament.

Sa mai spun ca daca vorbesti cu persoane diferite din cadrul firmei primesti alte informatii despre aceeasi problema? Un prieten al meu, ce locuieste in gazda a intrebat un angajat Rds&Rcs cum ar putea sa fie cablat intr`o locatie in care a mai stat cineva si a avut serviciile lor. Dupa o cautare a angajatului in baza de date a locatiei unde dorea colegul meu sa`si puna serviciile lor, a fost instiintat ca trebuie sa achite facturile celui de dinainte neachitate. Asta`i culmea…cum as putea eu sa platesc pentru o alta persoana ce a locuit in acelasi apartament? Recuperare de bani se numeste, inteleg si asta, dar nu mi se pare normal sa fiu obligat sa le achit eu, fiindu`mi conditionat astfel accesul la serviciile lor. Acest prieten al meu normal ca n`a achitat nici un leu, pentru ca nu erau datoriile lui, si a mai facut o incercare dupa cateva zile, la un alt operator Rds&Rcs. De aceasta data i s`a adus la cunostinta ca nu trebuie sa achite datoriile celui ce a plecat, doar trebuie sa semneze o declaratie cum ca el ar locui acolo legal, cu acceptul proprietarului. Hotarati`va oameni buni…ori ii alba ori ii neagra…nici voi nu stiti.

Oameni buni, cititi intotdeauna ceea ce semnati. Pun pariu ca majoritatea dintre voi habar n`au ce au semnat. Nu luati pixul si semnati ca robotii, doar pentru ca vi se pare voua de incredere persoana ce va ofera serviciile, ori vorbeste mai repede ca voi. Cititi`le inainte, pentru ca va spun din propria`mi experienta nici macar 10% din clienti nu le citesc. Acasa nu puteti lua contractele sa le studiati, dar puteti sa va asezati in sediul lor pe un scaun, si puteti sa pierdeti 30 de minute citindu`le, pentru ca macar sa stiti la ce sa va asteptati in viitor.

S`auzim doar de bine … !!!

VN:F [1.9.1_1087]
Rating: +1 (from 3 votes)
Autor: Radu     

Tags: , , , , , ,

Social poster

delicious digg reddit technorati facebook twitter google yahoo wikio blinklist simpy spurl 
  1. Urmareste comentarile acestui articol prin RSS 2.0 feed. Poti lasa un comentariu, sau trackback de pe site-ul tau..

  2. 02/25 2010

    Nu vreau sa-i apar pe nesimtitii de la RDS, am avut si eu multe batai de cap cu ei dar, cu vitezele stau bine. Am abonament RDS de 6 ani. In ultima vreme nu mi-a scazut viteza sub 5mb/s in Ro si sub 2 mb/s in restul lumii. Si asta pentru cel mai ieftin abonament…

  3. sas
    02/25 2010

    ai dreptate.
    majoritatea nu citesc contractul si cand se iveste o problema incepe scandalul intre client si angajatii firmei.

  4. Lina
    02/25 2010

    Politica lor in ce priveste relatiile cu clientii, support, customer care… lasa mult de dorit.. de fapt exista dar lipseste cu desavarsire :)

  5. nicu
    03/5 2010

    frate ai mare dreptate…am internet de la bulanii de la rds rcs in medidia.. internetul merge ..cum sa zic..jalnic.. pe timpul zilei maxim 130 kb/s iar noaptea sare un pic peste 300 kb/s.. in tot cartierul ( am intrebat toti prietenii si cunostintele) ..iar daca faq un test al vitezei arata peste 2 mb download si 512 kb/s upload . sunt niste nestimtiti , ma apuca dracii doar cand aud de rds

  6. aly
    03/8 2010

    Am fost abonat Airbites si-am fost foarte multumit, cadea cam des semnalul dar se rezolva problemele promt, intr-o ora maxim, chiar fara sa-i anunt. Aveam abonament de 2,5 mb/sec pt care plateam numai 10 lei(!) plus o taxa anuala de mentenenta in valoare de 54 lei si, masurata viteza pe servere externe, nu iesem niciodata cu mai putin cu 2 mb/sec, asta insemnand ca puteam descarca cu 250-300 KB efectiv. Airbites-ul a fost cumparat de catre RDS si-a inceput si distractia.
    Astfel: 1. am sarit cu abonamentul la 28 lei
    2. de taxa de mentenanta n-am scapat, mi-a aparut in prima factura de platit 50 lei pt perioada februarie-decembrie 2010 desi in contract nu se specifica despre aceasta taxa de mentenenta
    3.nu am beneficiat de vreo luna gratuita precum oricare alti noi abonati
    4. partea cea mai neplacuta e viteza, nu s-a modificat absolut deloc de cat o aveam la Airbites, doar pe metropolitan am reusit sa descarc cu 2,5 MB/s, asta insemnand cam 20 mb/s, nici macar jumatate fata de cat prevede contractul, adica 50 mb/s. Pe “extern”, adica in afara retelei metroopolitane, desi ni s-au promis 5 mb/s, viteza medie n-a depasit niciodata 3 mb/s, media situandu-se cam la 2 mb! daca inainte puteam vedea fara probleme un clip pe youtube, acum am inceput sa am probleme uneori din cauza lentorii vitezei!
    In concluzie: raportul calitate/pret la RDS = caca! Aviz amatorilor…

  7. aly
    03/8 2010

    erata: viteza maxima* n-a depasit niciodata 3 mb/sec

  8. Radu
    03/8 2010

    ALY…taxa respectiva tu o plateai anual, si probabil ai facut contractul cu airbites in Ianuarie nu? Avand in vedere ca tu ai semnat un contract nou cu rds%rcs in care nu e stipulata taxa de 54 de lei, daca nu ma insel, te indrum catre un sediu rds sa explici situatia si IN MOD NORMAL sunt obligati sa`ti recalculeze factura. Sa nu platesi taxa pt ca e dupa vechiul contract, care odata cu semnarea noului contract se anuleaza. Daca cumva ai achitat`o, mergi si explica situatia sa`ti scada cei 54 de lei din urmatoarele facturi.

  9. Radu
    03/8 2010

    ALY n`ai avut luni gratuite pentru ca persoanele ce au facut migrarea AirBites- Rdc%Rcs nu sunt considerati clienti noi :) Nici chiar daca tu faci migrare la internet dar iti iei telefon si televiziune, servicii noi. O alta magarie. Acum am sesizat ca abonamentele lor s`au injumatatit ca si viteza, dar preturile is aceleasi. Astfel, daca pana acum dadadeai 28 de lei pt 5 mb, acum ai 3 mb…cel de 39 la 10 mb, acum s`a facut 38 de lei pt 5 mb :)

  10. aly
    03/8 2010

    Radule, stai linistit, nici n-am platit-o, nici n-aveam de gand s-o platesc, acea taxa. Da, e adevarat, daca as fi ramas pe Airbites, in ianuarie-februarie mi se expira vechiul contract pe un an facut cu ei, si, pe urmatorul an, se cuvenea sa platesc din nou taxa de mentenanta. Dar, dupa cumpararea Airbitesului de catre RDS, si dupa ce am semnat un nou contract cu RDS luna trecuta in februarie, cel vechi expirand tot luna trecuta, ei nu aveau nici un motiv sa mai baga acea taxa. O simpla confuzie, destul de clara, dar imi inchipui c-or fi si altii in aceeasi situatie, si unii poate chiar ajung sa platesca o taxa nestipulata in noul contract cu RDS, pe baza unui vechi contract, si ala expirat.
    Cat despre viteza, n-am sa ma las de ei pana n-oi vedea acul speedometrului apropiindu-se cat mai mult de 5 mb/s viteza pe “extern”, atat au zis ca-mi ofera la semnarea contractului, atat ma astept sa fie! Asa cum si Airbites-ul si-a putut onora obligatiile contractuale inclusiv la capitolul viteza, asa cum si Romtelecomul ofera cat zice! De UPC nu ma pronunt, nu cunosc.

  11. 03/18 2010

    intotdeauna se gasesc si lucruri proaste. tinand cont de pretul seviciilor la atat te poti astepta. partea buna este ca au uptime, partea rea este ca daca iti pica netul poti sta mult si bine fara el, pana vin cei de la tehnic.

  12. Symonee
    04/6 2010

    Rds=”ne pare rau se pare ca este o problema in sistem,am sunat la bucuresti si vom incerca in cel mai scurt timp sa remeidem problema”in cel mai scurt timp “insemnand “nici eu nu stiu cand se va remedia sunt un simplu angajat care a memorat 2 propozitii pe de rost”.

  13. aly
    05/14 2010

    Well, e cazul sa revin prin a spune ca s-au remediat problemele semnalate si totul e acum ok.
    Foarte multumit, RDS e la inaltime! viteza, stabilitate, preturi!

  14. badea dan
    06/16 2010

    cei de la rcs-rds sunt niste hotii si pe deasupra sunt si incompetenti!!!! NU VA BAGATI INTERNET DE LA EI PENTRU CA NU STITI CE PIERDETI!!!! DACA O SA BAGATI O SA VA PARA RAU!!

  15. Aiysha
    06/22 2010

    UItati`va pe facura sa vedeti ce au mai bagat nenorocitii astia. Taxa de “Mentenanta”
    informativa si vedeti ca acest lucru este facut de catre jegul asta de rds in mod ilegal si incalca flagrant legea inseland peste 1 milion de clienti, aceasta aducandule pana la sfasitul anului peste 350 de milioane de euro in buzunarul jegurilor care conduc rds.

  16. Balabana
    07/15 2010

    Stau in sector 5 , mereu au fost probleme cu ei , cate 2 saptamani stateam fara internet , nu aveau echipamente , echipe si altele , acum nesimtirea cu taxa de mentenanta , m-am dus direct am reziliat si am semnat cu fastlink , banda 12Mb, 100 metro , au fibra la mine in bloc, mergea blana oricand . Orice firma este mai buna ca RDS , clienti mai putini , care sunt tratati altfel .

Proiect sustinut de Omar Blog | Omar Design